Brilliant webblogg

Oj så roligt att få den utmärkelsen. Jag blir riktigt glad, men samtidigt känner man ju lite press att kanske vara duktigare och skriva lite oftare. Ibland vill man så mycket mer än vad tiden tillåter.
Men jag vill uppriktigt tacka Inga-lill för detta och ska givetvis skicka vidare men jag ska bara fundera lite först på vem..........

Sen har jag från Bente "lillprinsen" och från Inga-lill även fått staffeten att svara på lite frågor och de kommer här:
Fem saker att göra idag:
Ut och handla till en av mina huvudmän som jag är godman till, han behöver kalsonger o mjukisbyxor o en dammsugare.
Gosa med hundarna ( har redan gosat lite efter vi hade varit ute när jag kom hem från jobb i morse)
Öppna affären klockan 12 och sälja massor av garn fram till kl 18 :-)
Äta middag med familjen
kl 19,30 cykla i väg till jobb igen.

Vad jag gjorde för 10 år sedan:
Jag var nyförälskad hade träffat Peter på en blinddate genom ett par där jag arbetade med frun och Peter med mannen.
Jobbade på ett demensboende men hade börjat planera för att läsa till usk på distans
Ville jobba med psykiskt sjuka men visste att även om jag hade 17 års erfarenhet inom vården så skullejag aldrig få en tjänst inom psykiatrin utan utbildning.
Försökte vara en bra mamma till mina två goa pågar.

Ställen jag bott på:
Född i Landskrona bott på 27 olika ställen här, flyttade hemifrån när jag var 15 år och tyckte det var kul att flytta, vill nog påstå att jag kan min stad. Hade en period när jag var 20 som jag bodde i Helsingborg men valde att flytta tillbaka till Landskrona igen.

Saker jag skulle göra om jag blir billionär:
Fortsätta med garnaffären, för jag tycker det är så kul, köpa hem alla sorters garner o knappar, satsa på största sortimentet, ha ha
Betala lånen på huset, sluta jobba i kommunen och köpa ett sommarhus i Turkiet o kanske ett någon annanstans. Se till att alla våra barn fick en bra slant att ha på banken när de flyttar hemifrån eller börjar läsa på högskolan.
Skänka pengar till läkare utan gränser
Köpa skor...................... många skor....................fina skor

Ja drömma kan man ju alltid!
Jag måste tänka lite på vem som ska utmanas även här men tyvärr räcker inte tiden till mer nu så fortsättning kommer
kram till Bente o Inga-lill
Ha en bra dag
Annicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0