Lite av varje

Godmorgon!
Jag och smulan (vita hunden) är de som är uppe så här tidigt, alla andra sover så gott. Sitter o stickar i soffan på min pi sjal, måste göra den färdig även om jag tycker att den blir väldigt liten.

Utanför gräver de upp gatan för att lägga in fjärrvärme (vi har det sedan två år tillbaka) när jag tittade ut så kunde jag inte låta bli att le, det stod 4 män med spadar och tittade på 2 män som arbetade. Vilken arbetsfördelning!

Denna veckan är min sista semestervecka från mitt arbete i kommunen men jag börjar i affären i morgon. Det ska bli kul att komma tillbaka till affären, har saknat kundkontakten och jag njuter verkligen när jag är där.

Det har börjat komma in höstgarner och igår så lade jag in det än så länge komna garnet på hemsidan. Har funderingar på att göra en kofta till mig själv i någon av de fina Opalgarnerna i serien Hundertwasser II men jag får de hur det blir.

Har inte kollat tv tablåerna ännu så jag vet inte om det är något spännande idag på OS

Sonen fyllde 23 igår så vi hade lite kalas för honom med middag och tårta. På onsdag fyller min svåger 48 och på torsdag fyller min bror 40. Dålig planering med alla födelsedagar denna veckan.

Nu tillbaka till stickandet
Ha en bra dag
Annicka

Kommentarer
Postat av: ida

Tack så mycket! Dagen var underbar. Kunde inte ha blivit bättre. Sjalen var jättefin till! Kramar

2008-08-12 @ 13:59:06
URL: http://kidassticksida.blogg.se/
Postat av: Lillprinsen

Hej min Hemlisvän

Har du stickcafe på tisdag 19/8 i så falljag tänkte försöka komma då och leverera sista paketet personligen.

Nu måste jag sticka lite på OS-stickningen.

Jag är ingen snabbstickare direkt och hamnar alldeles för lätt vid datorn i stället.

2008-08-14 @ 11:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0