Vädret

Nu är det inget roligt längre med denna blåsten men som tur är regnar det inte lika häftigt längre. Det har varit uppehåll nu några timmar o solen har också visat sig.
Jag har stickat ifatt på min Mystery shawl 9 och fortsätter nu med slutet på slow-bee sjalen. Det är långa varv och om jag ska vara ärlig tycker jag inte det är lika roligt längre. Har som målsättning att slow-bee ska vara färdig innan os börjar.
Mannen allmänt kallad "Byggare bob" har börjat i tvättstugan. Han ändrar avloppet, flyttar maskinerna, sätter in en ny bänkskiva med två hoar i och lägger klinkers på golvet där och i torkrummet. Har varnat barnen det blir inget tvättat på minst en vecka nu.

I akuta fall får vi gå hem till min mor och tvätta lite där. Jag räknade maskinerna jag tvättade nu innan byggare bob satte fart och det blev 18 maskiner ( inga halva här inte)

Tur att man har två tvättmaskiner ialla fall.

Lillprinsen jag fattar fortfarande inte vem du är! o du ska veta att jag har läst runt på massor av bloggar.

Eftersom det är sommarlov så går killarna inte upp förrän vid middgstid så allt blir förskjutet middagen ska påbörjas snart och efter det blir det ett glas gott vin i soffan, sticket i knäet och hundarna vid sidan om. ( Just nu ligger båda i en stol vid sidan om datan)

Förresten, jag har stickat en pläd i rutor till min mor i födelsedags present och så fick hon en stickad sjal Regnbågssjalen, fyllde år 1 augusti men givetvis glömde jag att fota det innan det blev inslaget i paket. Jag ska låna det av henne senare och ta foto på det.
Trevlig kväll
Annicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0