Fortsättning

Det blev avbrutet när jag skrev tidigare. MIn sjal är nu så stor ca 650m så bara en 6:e del av sjalen kunde fotas ( men även en fot hittade dit såg jag :-) ) Jag är på ledtråd 7 och än så länge är det även ledtråd 8 och 9 som väntar. Den kommer att bli som en kappa innan den är färdig. Det hade nog varit bra att läsa på  storleken och anpassa garnet till det innan man börjar men den är jättekul att sticka.

Min pi sjal har 3 färdiga ledtrådar och jag har precis börjat på nr 4 jag vet att det totalt ska vara 5 ledtrådar så jag blir lite konfunderad över hur stor denna ska bli





Jag har även stickat en liten babykofta i blend bamboo till 3 mån och det gick åt 3 nystan.



Jag har tittat på det nya strumpmönstret för juli och tror att jag ska börja på dem också men jag har inte bestämt vilket garn jag ska sticka dem i lutar lite på Regia silk men inget är bestämt ännu. Vad jag vet är att jag ska göra båda två samtidigt så att jag inte sitter där med ännu bara en strumpa som med maj mönstret.
Nu väntar solen på altanen
Annicka

Kommentarer
Postat av: Ida

jag hoppas ha hunnit ett par varv till till på tisdag. ligger efter i planeringen. men innehar trots det ett gott hopp om att bli färdig i tid =) det går fortare nu när man är insatt i nästret =) Kramis

2008-07-07 @ 15:01:53
URL: http://kidassticksida.blogg.se/
Postat av: Lillprinsen

Fin sjal och en underbar babykofta.Önskar mig en baby at sticka till ,fö klarar jag mig utan bebisar just nu.

2008-07-07 @ 20:24:45
Postat av: Eva

Jag tycker min Pisjal blir så liten, vad tycker du?

Må så gott pådej.

Eva.

2008-07-15 @ 14:52:56
URL: http://evaihalmstad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0