Som vanligt igen

Ja nu är det som vanligt igen med stickcafé och allt.

Det var jättekul på SkåneJul i Hässleholm, massor av folk och jag tycker att man verkligen får en känsla av att julen närmar sig. Det är flera olika byggnader som har olika utställare.
Givetvis handlar man en hel del själv, lite godis, ostar, must, tomtar, bock till altanen, krans till bordet..................o lite till.

När det är kväll så är man ganska trött men det gör ingenting, detta året sov jag på vandrarhemmet o det var hur fint som helst.

Lite stickat blev det: handledsvärmare i Bris, benvärmare i raggsocksgarn, tomtedräkt till kaninen o halsdukar i det nya garnet Fluffy, det är jättelätt o snabbt går det också, halsduken är jättemjuk o gosig

 just denna är gjord i svart grå nyanser.
Jag glömde tossorna i två storlekar som jag gjorde igår, men där finns ingen bild ännu
Nu är jag lite anbivalent, vad ska jag börja på idag då, vilka problem.....haha

Kanske bäst att ligga lågt för jag har inte plockat i ordning garnet från mässan ännu, varför är det roligare att packa ner än upp?

Huset är upp o ner för när vi ändå byter fönster i vardagsrummet ska vi tapetsera om, var o valde tapet o färg i går.
Det är ju synd att ta det lugnt o hinna städa o sätta upp julsaker i lugn o ro....................
Nu väntar kaffet o väckning av ungdomarna som ska till skolan
Ha en bra dag
Annicka

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vi ses i kväll. Det ska bli kul att få höra mer om Skånejul. Du har inte funderat på att stå på Kvarntorgets julmarknad den 7/12? Ni kan ju sälja gamla uppstickade modeller som inte är aktuella längre.

2008-11-25 @ 08:56:53
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: KarlZon

Hejsan!



Kanske du vet vart man kan hitta mönster för nybörjare på hur man stickar vantar, mössa o sockar!?



Se min blogg: http://llsaventyr.blogg.se/ Har gjort en egen stickskola :-P



Kram oss...

2008-11-25 @ 09:17:05
URL: http://llsaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0