Äntligen

Hej igen!
Nu börjar allt bli som vanligt igen, jag har haft så mycket att göra att det inte har funnits tid till att uppdatera bloggen. Visst det går att prioritera men dygnet har bara 24 timmar ändå.
Jag har stickat lite grann men det är inte så mycket som är färdigt, som vanligt stickar jag på många olika saker samtidigt.
Här kommer en bild på en vanlig slätstickad tröja i Kitten mohair.

Den blev jättefin färdig men det är ganska tråkigt att bara sticka slätstickning utan någon utmaning på vägen.
Fick även ett ryck o gjorde två mössor i Lovikka garn
 Den röda är barnstorlek o den svarta damstorlek.
Jag har börjat på Festival sjalen som Eva stäket håller i och igår gjorde jag färdigt ledtråd ett och tänkte börja på ledtråd två i dag.
Det har även blivit en barnkofta o mössa där det skulle broderas blommor runt om och det är inte riktigt min grej så den har legat ganska länge utan att bli hopsydd.
Men i tisdags när vi hade stickcafé så visade jag den för Barbro som är jätteduktig på sådant o hon började brodera och tog det med sig hem för att göra det färdigt. Ibland har man tur, så glad jag blev!
Lite andra sjalar är jag också igång med , när jag tänker efter så är det 4 olika, nu är det sluttänkt!

Jag har opererat mina tänder för tandlossning o om ni inte har gjort det så kan jag tala om att ont gör det o sur blir man. Nu är det sista gjort o det återstår bara två veckors pina sen är allt färdigt o min plånbok tom.

När det gäller garn så går jag i väntans tider på Harry Potter garnet från Opal, det skulle komma till dem i mitten på denna veckan o det var ju igår. Hoppas det kommer under dagen, jag är ganska nyfiken.

Mer än så här blir det inte denna gången nu är det Panodil, dusch och sen äntligen någon roligt gå till affären o sälja lite garn.

Jag hoppas kunna återkomma under dagen men besked om Harry Potter
Ha en skön dag
Annicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0