Lite bilder

Här kommer lite bilder som visar att jag har inte varit helt utan arbete
 Denna väst är gjord av Bris, garnet som nästan stickar sig själv, den ser lite sned ut på bilden men det är jag som varit lite slarvig när jag fotat.

Denna kofta har Sonja stickat men jag har stickat en kant o krage samt monterat den, den är gjord i Fön och är jätteskön att ha på sig.

 Långväst i Sara som Marianne har stickat och jag har bara monterat den. Visst är den fin?

Lite har jag gjort och just nu stickar jag en kofta i det nya garnet Silenzio från Coats bakstycket är nästan färdigt  och bild kommer när jag har ett framstycke också färdigt. Samtidigt stickar jag på benvärmare i Raggsocksgarn till barn o de ska vara färdiga tills på tisdag då en av gästerna på stickcaféet ska brodera på mönstret. Barbro är jätteduktig på sådant.  Som av en händelse så stickar jag även en tröja i Alpaca från Kinna textil, det ska vara ett ok och innan man kommer så långt måste alla fyra delarna vara färdiga vilket gör det hela lite tråkigt, jag vill se resultat nu!!

Festivalsjalen har jag gjort nr 1 på i Lucca fino och har för avsikt att göra en ledtråd om dagen så jag kommer ifatt(vem försöker jag lura, jag kommer att börja på något annat innan dess)

Det var allt nytt inom sticket nu till något annat. Jag har ju tidigare berättat att jag är Godman och i veckan var jag på begravning av en huvudman som dog för någon vecka sedan. Det var jag och prästen och en representant från Begravingsbyrån som var där , ingen annan och inga blommor var skickade. Tänk så hemskt om det skulle drabba en själv, jag menar att vara så ensam, jag är inte religiös så det är inte det jag menar men att ingen skänker en lite värdighet o går på begravningen. Nog om detta nu ska jag gå i källaren till byggare Bob o erbjuda min hårt arbetande man lite kaffe

Ha en trevlig söndag

Annicka

Kommentarer
Postat av: Bente

Visst är det tragiskt när det inte finns någon anhörig eller vän på begravningen . När det är riktigt gamla som dör händer det ju ibland att de har överlevt alla även sina barn.

Fina stickningar ,speciellt koftan.

Ha det bra

kram Bente

2008-10-17 @ 06:08:28
URL: http://stickigt.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0