Butiken

Nu har jag slutar arbeta inom kommunen, jag har äntligen bestämt att lägga all energi på butiken fungerar det inte har jag ju min utbildning och kan börja jobba som timanställd.

Det känns skönt att slippa jobba 14 nätter i månaden men samtidigt lite otäckt, det har ju varit en trygghet att ha sin anställning.

Mycket har hänt de senaste 6 månaderna och det har blivit mycket stickat o virkat

När det var wwkdip så hade landskrona blivit utmanat av höganäs att sticka, virka mössor till hemlösa, vi hade en vecka på oss och vi i landskrona fick ihop 85 mössor och 2 halsdukar.

När Lena lämnade in dem i hässleholm blev de alldeles överväldigade, att människor kunde vara så vänliga, och att hemösa skulle få nya saker, annars är det ju alltid begagnat de får.

Midsommarafton var vi i mina föräldrars kolonistuga men det blev en tidigt kväll för i lördags åkte vi till Norge (kristiansand) för att hälsa på äldsta sonen som har flyttat dit, har inte sett honom sen i julas.
Det var så skönt att se att allt var bra med honom en mamma är alltid en mamma.

Nu ska jag snart ge mig iväg till affären för att städa innan jag öppnar, ikväll är det stickcafé alltid lika kul med många skratt.

Jag har inte hunnit läsa lika många bloggar som vanligt men blir verkligen imponerad när jag läser om att hur duktiga alla är på att göra färdigt sina saker, själv har jag som vanligt minst 15 olika projekt på gång, jar har försökt men jag blir aldrig bättre
ha en fortsatt bra vecka
Annicka

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Lycka till. Du kan förresten vara stolt över din son. Han var jätteduktig i måndags. Talet var fantastiskt fint. Kram

2010-07-07 @ 16:32:18
URL: http://stickmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0