Veckan som gått

Godmorgon!
Har ni sett väderprognosen?
Jag slutar jobba om två timmar o sen har jag två veckors semester, så glad jag är över att ha delat upp semestern.
Förra veckan och denna har min kollega i affären haft semester och jag har varit där själv. Nu är det hennes tur att sköta ruljansen.

Det har inte blivit något skrivet här för att jag har jobbat mitt vanliga jobb och sedan varit inne och jobbat lite extra i kommunen när jag varit ledig.

Det blir alltid kris inom kommunen varje sommar, alltid någon vikarie som blir sjuk eller som helt enkelt inte kommer. Jag tror att Landskrona karnevalen och nu Helsingborgs festivalen har lite med saken att göra.

Det var stickcafé i tisdags och det är alltid lika roligt, synd att Ida o Kerstin inte kunde komma, men jag förstår att det är mycket nu innan bröllopet den 9 augusti.

Stickat har jag gjort men höstens modeller har kommit o givetvis har jag börjat på allt, lite där o lite där. Det är ju meningen att modellerna ska vara färdiga när garnet och mönstret kommer ut.
Mina sjalar växer också lite i taget, speciellt min Pi sjal undrar jag över, den kommer att bli väldigt liten men den är inte riktigt färdig o sen ska den ju blockas, men lite konstigt är det allt.

Jag har bara skickat ett paket än så länge till min hemlis men hon har inte skrivit något på länge så jag vet inte om hon har fått mitt första paket, och då tycker jag det är svårt att veta vad jag ska skicka, tyckte hon om vad hon fick eller inte.

Lillprinsen spökar fortfarande för mig, jag har verkligen försökt komma på vem du är men jag är nog otroligt dum eller så är du duktig på att gömma dig :-)

Nu ska jag gå och sköta lite de sista två timmarna sen är det stickning på altanen fram tills affären öppnar.
Jag tänkte att jag skulle ta lite bilder på stickat men det får bli på sådant som snart är färdigt för något färdigt finns inte ännu. återkommer senare med bilder.
Ha en skön dag i sommaren som kommit tillbaka

Kommentarer
Postat av: Lillprinsen

Vilken tur du har med din semester. Jag börjar arbeta på onsdag nästa vecka så jag hinner ju njuta av det fina vädret en del i allafall.

Din hemlis är kanske bortrest men visst är det tråkigt när de inte skriver något. Jag har inte den blekaste aning om vem min är.

Nu ska jag åka till stranden och njuta.Lite stickning ska jag också hinna med ,bla ett par vantar.Är det något som du önskar dig till sista paketet?

2008-07-24 @ 08:55:41
Postat av: Kerstin

Jag ska också snart börja min semester. I morgon kl 16 tar jag ledigt och är så i tre veckor. Mitt i semestern sker ju den stora tilldragelsen som vi ser fram emot med spänning. Kolla i tidningen till helgen det kan ev stå något intressant i den då. Vi ses om inte för så efter semestern. Kram

2008-07-24 @ 12:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0