Stumpa nr 2 färdig

Igår blev strumpa nr 2 färdig o levererad till Mysan som tyckte de var fina.
Sonens kompis Emilush blev pappa för snart en månad sedan o jag började sticka en svart huvtröja till bebisen men av någon konstig anledning blev inte ´ärmarna färdiga. Idag gjorde jag den helt färdig o sydde ihop så även den ska levereras.

Maken o jag var på bio i lördags o såg stieg larssons film män som hatar kvinnor och jag tyckte den var jättebra. Lika otäck som boken. Men det mest otroliga var att jag var ledig från jobb, inga barn det har nog inte hänt på två år nu om jag inte har tagit semester. Men det ska bli bättre nu för jag har bytat helg i mitt schema inom psykiatrin så nu får vi varannan helg ledigt tillsammans, hur ska detta gå, vi är inte vana vid att träffas så mycket :-)

I går var maken o jag nere i affären o satte upp två nya hyllor men nu är det fullt det finns inte plats för fler så det får inte flytta in fler sorters garn nu...................hm tror jag inte på man kan ju alltid putta ihop lite till.

Idag har jag varit ledig från affären o jag var med hundarna o klippte klorna o köpte nya halsband med strasspärlor till dem o lite godis o lite leksaker.

Jag har även varit nere i stan o shoppat lite, byxor, skor o en klänning som ska användas till konfirmationen av Malin makens dotter o sen tänkte jag ha den när Thomas tar studenten i juni. Problemet är att klänningen är ärmlös så jag får sticka mig en sjal eller en bolero eller en kortärmad kofta, har inte bestämt mig ännu.

Nu är det tid med middag kålpudding o sen är det snart tid att gå på nattjobbet igen.
Ha en trevlig kväll
Annicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0